Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, August 22, 2010

HaRI kE-12 PuASa

Semalam(Ahad) hari ke-12 umat Islam berpuasa....semalam saya n hubby g antar adik balik Tg Malim, so kitaorg berbuka kat sana je...(Nasi Beriani Gam). boleh tahan la sedapnye...ramai sgt org berbuka kat kedai tu...kul 6.30ptg dah full (nasib baik kitaorg cepat)...
Lps berbuka ngan adik...kitaorg pun balik kapar...




P/s: Tape xde gmbr sbb xde mood nak amik n bergambar.....

Wednesday, August 18, 2010

Setelah lapan hari umat Islam berpuasa....hari ni masuk hari ke-9....
Setiap hari hubby beli je juadah berbuka kat pasar ramadhan....nanti lps Isyak baru la start masak nasi n lauk2..leh mkn utk sahur sekali...bgn sahur tgl panaskan je..
Sampai saat ni...masih belum berkesempatan berbuka ngan family...baba,mak n adik2...maaf ye...akak xdpt nak balik berbuka sama2..Insyaallah...mgu ni akak balik...

Tuesday, August 10, 2010

1st day PuaSA

Hari ni 1st day kita umat Islam berpuasa utk thn 2010.... Oleh krn semangat berpuasa kul 4.30pg dah bangun tuk sahur, panaskan lauk2 yg dimasak mlm nyer. dah siap hidang semua..baru kejutkan hubby...ermmmm....nama pun suami(lelaki) nak bgn ckup la payah...baru hari pertama...nanti dah masuk mgu ke-2...ke-3 lg la payah...

Duduk buat keje kat opis ni sambil memikirkan ape nak masak arini...lama2 mengantuk dibuatnyer...hope puasa thn ni dpt g terawih...


"SELAMAT BERPUASA"

Sunday, August 8, 2010

SaLAm RamADHan

Assalamualaikum...

Semperna Menyambut RAMADHAN Tahun Ni..Saya (EMMA) Dan Suami (NAZRI) Memohon Maaf Jika Ada Salah Dan Silap,Terlanjur Kata N Perbuatan. Semoga RAMADHAN Thn Nie Membawa 1000 Makna Utk Kita Semua...Sama2 La Kita Menghayati RAMADHAN...


 SALAM RAMADHAN :)

Friday, August 6, 2010

Baby....BaBy...bAbY

Dah masuk 4 thn kami berkahwin...smp ke hari ni kami masih menunggu rezeki utk menimang cahaya mata. Bila agaknyer detik itu akan tiba...
Setiap kali bersua ngan sedara mara..pasti ada yg bertanye.."Bila nak ada anak ni????" Bukan kami pinta semua ini...tolong la mengerti n fahami perasaan kami...seperti pasangan suami isteri yg lain, kami jugak teringin nak mendakap anak sndr... tp kami yakin, Allah itu Maha Mengetahui..Mengerti...Memberi...dan Menyayangi..satu hati nanti Insyaallah rezeki itu akan dtg jua..

Berbagai2 usaha telah kami lakukan...dari perubatan moden sampaila perubatan tradisional....cume rezeki belum memihak kpd kami... kami sentiasa terbuka terima pendapat n saranan kwn2 bagaimana???dimana??? pasti kami pergi utk mencube..





setiap masa....gmbr anak2 buah n baby kwn2 menjadi tatapan n penghibur hati kami...