Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 24, 2011

ZURIAT KU!!!!

AMALAN DOA UNTUK MENDAPAT ZURIAT
Setiapkali lepas solat..baca doa ini..

i.) Baca Surah alfatihah
ii) Doa mohon zuriat iaitu surah Al-anbiya ayt 89, Surah Ali Imran ayt 38, surah Al-anbiya ayt 30

Doalah dengan penuh yakin dan berharap..
tolonglah ya Allah.. dengarlah doa aku ini..tolonglah
Ya Allah..

DOA UNTUK KAWAN-KAWAN YANG LAIN 
Di samping berdoa utk diri sndr  doalah untuk kawan2, saudara-saudara kita yang belum mendapat zuriat..
Mohon Ya Allah..kurniakan zuriat kepada mereka yg senasib dgn ku.. sebut nama kawan tu jelas-jelas...
mohon dengan ikhlas pada Allah...Insyaallah..yakinlah..
bila kita doa kebaikan untuk orang lain..insyaallah kebaikan jua akan menemui kita

ASID FOLIC
Kekalkan tabiat makan asid folic.


DOA & KEREDHAAN SUAMI
Minta maaf pada suami..kalo boleh setiap hari sblm tdo tu.. minta doa suami jugak..

Ikhlaslah pada rumahtangga...walaupun kadang kala tewas dgn perasaan ni..
Ya Allah..hari2 kene minta maaf dari suami..
Maklumla isteri ni..mulut .. hati ..kadang2 bila syaitan mula bertenggek kat hati..
hitam legam hati jadinya....smp terlupe syurga tu kat tapak kaki suami..
Hilangkanlah ego.. peluk erat-erat suami..
"B...sama2 la kita usaha & doa...ayg yakin rezeki tu akan berpihak kat kita gak...".


BERAT BADAN
Kawal berat badan..ni lg la cabaran yg paling berat

tp aku akan cube selagi termampu



Ya Allah...
Besar benar ujian dan dugaanMu terhadap umatMu ini Ya Allah
Mampukah umatMu ini memikul dan menggalasnye Ya Allah/...
Aku tahu apabila berkahwin.. zuriatlah pengikat kasih sayang..
Bagi yang masih belum dikurniakan..
percayalah pada ketentuan Allah..
kita usaha..kita doa...dan akhirnye kita kena tawakal dan redha
Tekanan dari family or persekitaran..(itu perkara biasa yg ssh nak kita tepis)
bersabarlah..
biarlah.. anggaplah kata2 sinis dan sindiran mereka sbg satu ujian dan kata2 semangat...mungkin mereka lupe Zuriat adalah kurniaan Allah...kita sbg umatNye hanya mampu berusaha,berdoa dan berserah...Tuhan lbh tahu ape yg umatNye perlukan....

Ya allah.. ujian yang diturunkan adalah semampu yang kita terima..

so.. bakal ibu2 yang masih mencuba..
jangan putus asa.....jika kita rasa kita byk kekurangan...ada insan lain yg lbh besar dugaan mereka...
 Ada hikmah  atas segala yang berlaku..
kita tak tahu..
tapi kita boleh berdoa dan bermohon
rezeki masing2
Ada yang allah bagi kekayaan harta..
ada yang allah bagi kekayaan kasih sayang..
ada yang allah bagi kekayaan kesihatan..
macam2..
Sentiasa ada kelebihan dan kekurangan nya.
Sempurna di mata manusia...belum tentu sempurna di sisi Allah...
Carilah kesempurnaan hidup dgn mendekatkan diri dgn Allah....


Suatu ketika dahulu aku mmg insan yg sgt sensitif hingga satu tahap aku kecewa...
tapi Alhamdulillah..
masa berlalu..aku makin positif...

 Ya Allah..lindungi aku.. Lindungi aku... lindungi la suami ku ...lindungi la keluarga ku.. 
Ya Allah izinkan aku membahagiakan suami...ayah dan ibu ku...keluarga ku...
Aku redha Ya Allah...